Tidigare

Sånger från Duvemåla Hage

Musikalartisterna Jacob Andréas och Josefine Isaksson, tillsammans med pianisten Mats Sköldberg framför musik och berättelser ur Kristina från Duvemåla, Chess, ABBA och Benny Anderssons Orkester. Dom levererar ett pärlband av B&B låtar.
Söndag 26 februari 19.00 i Q-ben Holmsund.
Entré 200 kronor

All you need is Beatles

Sopplunchföreställning
Saga Eserstam och Hans Eriksson i en rosad musik- och berättarföreställning om kvinnorna runt Beatlarna. 1963 släppte The Beatles sitt debutalbum och det  blev succé på en gång. Historien om hur dessa fyra unga män erövrade världen är vida känd. Desto mindre har vi känt till om mödrarna, flickvännerna och fruarna. Tills nu.
Onsdag 19 april 12.00 NYFIKET, Holmsund
Entré 200 kronor endast förköp.
Biljetter på biblioteken Holmsund och Obbola.

Musik i lövsprickningen

”Umeå Nostalgic Jazz Orchestra”, UNJO med många kända musikanter från trakten. Ett riktigt härligt storband som spelar in våren åt oss.

Söndag 14 maj 19.00 i Holmsunds Kyrka.
Entré 200 kronor

Hösten 2022

Musik i lövsprickningen

Konsert i Holmsunds Kyrka med Pernilla Ingvarsdotter som tillsammans med Åselesonen Tor Borgén på trumpet och trombone samt den eminente Jan-Erik Sandvik på flygel. Framför sin föreställning ”Kärlek kryddad med Chilli”. Under föreställningen bjuds vi på pärlor från opera, musikal och operett.
Söndag 12 juni 2022 kl. 19:00 – 20:30, Holmsunds Kyrka

Musik i lövfällningen

Ett årligen återkommande arrangemang där i år vi bjuds på
Lennart Ljungqvists Orkester som spelar låtar ur Steve Wonders reportoar.
Vi minns tex. ”I just called to Say I love you” och ”Isn´t She Lovely”
Söndag 25 september 2022 kl 19.00 i Holmsunds Kyrka.

Sopplunchföreställning

Linda Marklund fängslar oss med sin berättar föreställning.
”Väsen vid Vindelälven”
Vegetarisk soppa, samt kaffe och godbit.
Begränsat antal biljetter.
Onsdag 12 oktober 2022 kl 12.00 på ”NYFIKET” vid Himmelska Fridens Torg” i Holmsund.

Lill-Babs Forever

Lena Nilsson, berättare o sång, och vid pianot Carina E Nilsson , känd bla. från ”Så ska det låta” där hon briljerat på pianot.
Dom framför sin föreställning, där dom berättar om Lill-Babs, långa och framgångsrika liv och framför ett stort urval av hennes kända sånger.
Före pandemin besökte dom oss och framförde en, mycket uppskattad, föreställning om Monica Z och hennes musik.
Söndag 23 oktober 2022 kl 19.00 i Q-ben Storsjöskolan Holmsund.

Hösten 2019

Söndag 22/9: Musik i Lövfällningen

Magda Andersson deltog på ”Visfestivalen på Holmön” i juli och nu kommer hon till oss och sjunger egna och andras visor. Magda är bosatt i Umeå och i september släpper hon sin 4:e soloskiva. Konserten framför hon tillsammans med Jessica Nordström på piano.

Söndag 22 september 19.00 i Holmsunds Kyrka.

Tisdag 8/10: ”Så vill jag bli”

Cecilia Kyllinge med band hyllar Björn Afzelius.

Tisdag 8 oktober klockan 19.00, Q-ben Holmsund

Onsdag 20/11: Sopplunch & föreställning med Jonas Hedlund

En musikalisk berättarföreställning och monolog efter Torgny Lindgrens roman. ”Jonas Hedlund gör en rolltolkning som är det bästa som setts på mycket länge.”

20 november 12.00 på ”Nyfiket” Himmelska Fridens Torg.