Program för 2024

Biljetter till arrangemangen säljs i entrén, samt förköp på biblioteken Holmsund och Obbola, om inget annat anges i annonseringen.

”Musik i Lövfällningen.”

Konsert med gruppen FACT

Holmsunds Kyrka söndag 22 september klockan 19.00. entré 150 kronor. Utöver att ni köper er biljett på Biblioteken i Holmsund och Obbola, så går det även att köpa sin biljett direkt i entrén.

thefact.eu

Bandet och grabbarna som ni säkert mins och som även tilltalar den yngre publiken och som spelar pop och rock från 60 och 70-talet. Låtar av Beatles, Rolling Stones, Animals, Kings, Who m.fl.
The FACT framträdde första gången den 8 maj 1965 i en danspaus i K4:s gymnastiksal. Grabbarna som då var 15-16 år gamla blev snabbt populära och gjorde under åren 1965-1966, 70 spelningar längs Norrlandskusten och ända ner till Stockholm.
År 1986 återförenades gruppen under en nostalgisk poppgala på Hotell Dragonen, för att sedan pausa till 1999 då man återuppstår och kan 2015 fira 50 år. Från 2019 är åter fyra av ursprungsmedlemmarna med i gruppen
Gruppen består i dag av: Hans Cederlund, trummor, Claes-Håkan Edlund, Gitarr, Marcus Edlund, Gitarr och Sång, Patrik Forsberg, gitarr och sång,
Jan Hofverberg, bas och Peter Östberg, sång.

Arrangör: Holmsund Obbola Kulturförening

”Sopplunchteater”

Nyfiket onsdag 30 oktober 12.00.
Entré 200 kr. I mpriset ingår Soppa, bröd, kaffe och godbit.
Biljetter säljs, ca. 2 veckor före, på Biblioteken i Holmsund och Obbola.
Endast förköp.

Tyvärr så har det uppstått ett missförstånd. Artisten kan inte komma och vi jobbar för att hitta och boka in annan föreställning. Håll ögonen öppna, så ser ni vad vi kommer att erbjuda.

Arrangör: Holmsund Obbola Kulturförening

”En Sagalik Jul.”

Föreställning, med Saga Eserstam

Nyfiket onsdag 27 november 12.00.
Entré 200 kr. inklusive Julgröt, smörgås, kaffe och godbit.
Biljetter säljs, ca 2 veckor före, på Biblioteken i Holmsund
Och Obbola. Endast förköp.

En Sagalik Jul - Västerbottensteatern

I ” En Sagalik Jul.” tar sångerskan och skådespelerskan,
Saga Esrestam, sig an vår mest älskade och laddade helg.
Detta tillsammans med sina humoristiska alter egon Mackan,
Karin, Cissi och Kirsti. I sökandet efter den sanna Julandan,
Flätas små och stora funderingar samman med julens
Många sångklassiker.

Saga har besökt oss tidigare och då med sin fina
föreställning ”All you ned is Beatles.”

Arrangör: Holmsund Obbola Kulturförening.