Program för 2024

Biljetter till arrangemangen säljs i entrén, samt förköp på biblioteken Holmsund och Obbola, om inget annat anges i annonseringen.

En hyllning till Dolly Parton.

wildflower

Gruppen ”Wildflower” bestående av Lisa Johansson och Johanna Sandgren, medlemmar i Countrygruppen HALM, samt artisten Ida Boija framför ett urval av Dolly Partons stora låtskatt. Konserten innehåller anekdoter från såväl huvudpersonens liv som den egna vardagen. Trion har frossat i Dolly Parton Biografier, filmer och fakta om stjärnan, för att ge oss en härlig upplevelse här i Holmsund.
Söndag 18 februari, klockan 19.00 i Q-ben. Entré 200:-
Arrangör: Holmsund Obbola Kulturförening

Skillingnytt till Kaffet

Skillingnytt

Berättarföreställningen Skillingnytt till kaffet tar dig med till en hjärtlig gemenskap kring kaffekoppen med minnen förevigade i konst och musikteater, personliga reseberättelser från scenen – och kanske även historier från publiken? Här ryms nutid och dåtid, allvar och skrattsalvor och såklart: kaffet självt. Föreställningen är spelad runt om i Norrbotten av en grupp inom Norrbottensteatern och kommer på sin väg, runt om i landet, till oss.
Lördag 16 mars, klockan 19.00 i Q-ben. Entré 200 kronor.
Arrangör: Holmsund Obbola Kulturförening

Musik i Lövsprickningen

Klas och Sanna Norberg ackompanjerade av Per-Åke Stockberg, är tillbaka med sin bejublade föreställning, där dom bjuder på musik ur pop, schlager, operett, musikal och opera. Klas och Sanna är skolade sångare och musiker och bjuder
Verkligen på sig själva med berättelser ur livet och Med en härlig mix av solonummer och duetter. Per-Åke ackompanjerar på ett proffsigt och följsamt sätt, men bjuder även på några egna nummer på piano och saxofon.
Ni som var där i september, vet hur bra det var.
Söndag 12 maj. 19.00 Holmsundskyrka. Inträde 150 kronor.
Arrangör: Holmsund Obbola Kulturförening.